lördag 21 februari 2009

Forsta gardinen fardig






































Ikvall har jag sytt fardigt forsta gardinen till huset! Den ar till barnens sovrum och det ska sys en till likadan till andra sidan fonstret. Maste saga att jag ar blev valdigt nojd. Cowboy tyget ar fran Cath Kidston, som sedan ett par manader finns i vart omrade. Och det roda manchester tyget hittade jag pa Peter Jones och det matchar perfekt den roda fargen i cowboy tyget (inspiration hamtad fran Elin ;-), tack!). Jag ville garna ha lite extra rott till Ella eftersom det andra tyget ar mer killigt an tjejigt.
Snart maste jag borja fundera pa tyg till gardiner till vart eget sovrum. Jag har inte trillat over nagot tyg som jag fastnat for an sa lange. Jag funderar pa att hamra min syster som gjort gardiner av gamla broderade lakan som vi arvt fran Mormor och Farmor. Men jag har dom inte har och kommer inte ihag ifall dom ar tillrackligt fina for att anvanda som gardiner?
Det skulle ju vara skont att ha det klart nar vi ska sova dar for forsta gangen till Pask.
Nu har tyget till gungstolen kommit fram till Lund och ska levereras till tapetseraren snart, sa det gar framat med moblerna. Nu maste vi bara losa leveransen av stolen, soffan och pallarna innan Pask. Och sa hoppas vi att Zimmerdahl kommer hitta ett par mobler till at oss innan dess. Sa fort jag far en bild pa min elefant som han inforskaffat at mig sa ska jag visa den ocksa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad fint Helena! Och å vad roligt om vi hade kunnat hälsa på er i ert fina hus till sommaren! Våra sommarplaner är ännu inte klara men visst kommer vi att vara en del i Stockholmsområdet, frågan är bara när. Hälsa hela familjen! Kram från Karin & co.

Hemmalycka sa...

Jättefint tyg med cowboysen!
Kram Åsa

Malin Winbladh sa...

Det blir fint mot de vita väggarna! Om du vill kan du ta ut min symaskin till huset i påsk.
Kram
/Malin