tisdag 12 maj 2009

IKEA - både bra och dåligt...



Efter 4 barn börjar vi tycka att det är dags för en ny bäddmarass, jag lägger inte ut någon bild, vill inte skrämma bort kräsmagade. Eftersom sonen är piggare men inte dagismogen tänkte jag passa på en vardag för att undvika helgkaoset på det berömda varuhuset. Naturligtvis håller de just på att se över sortimentet med bäddmadrasser så fram till vecka 24 vanrade de i butiken för att utbudet var lite magert. Typiskt, men till min stora lycka skulle dock den madrass jag ville ha fortfarande finnas i 180 cm. Glad i hågen skriv jaf upp hylla och fack, tog sonen under armen för att avnjuta varsin portion köttbullar till lunch. Efter lunchen plockade jag på mig lite andra nyttiga saker som en ny pajform, ramar till afficherna från vårens utställningar (missa inte Carl Larsson på Waldemarsudde), en present till Henrik och Helena för att vi får låna deras hus till Krisithimmelsfärd (säger inte vad men den är fin) samt de obligatoriska ljusen och servetterna. Väl framme på plocka-själv lagret visar det sig att de skrivit fel i informationen uppe på sängar, bredden på bäddmadrassen är 120 sm. Suck! Det får bli en ny sväng efter vecka 24. Kollade i alla fall in hoar och blandare till huset, just nu är dessa på tapeten.

5 kommentarer:

Erika sa...

Mmm kermik ho, ömtåligt säger många men jag tror nog att jag banne mig skall ha en ändå. Säg till när ni bestämt er!

Sjabbig men chic sa...

Men nää! Vad jobbigt. Svårt att bestämma sig. Eller det kanske bara är jag hur som helst så är jag väldigt nöjd med vår porslinsho. Du vad gäller matchigt så håller jag med dig och nu ska jag för husfridens skull gå på den linjen tills jag snubblar över en ny.

Kram Lisa

Livet på Marbogården sa...

Roligt att hitta en ny blogg att följa:)

Mrs Small Town sa...

Hej Malin,

Hoppas din sons öroninflammation har gett med sig nu. Det är inte alls kul och gör ju så ooont :-(

Jag håller med dig om färgen på Äntligen Hemma huset. Visst är det väl lite väl mycket grönt?! (och då jag ändå en grönälskare)

Kram
Sara Small Town

Vimsingen sa...

Hoar rekommenderar jag från ikea men inte blandare. Sist vi köpte blandare på ikea fick vi byta fyra gånger innan vi fick en som funkade och var tät...
/Vimsingen