fredag 6 mars 2009

Ny lampa



Nu har jag antligen kopt en lampa till huset. Den ska antingen fa sitta over vart matbord (som vi inte har annu) eller over kokson (som vi inte heller har annu...). Forra lordagen gav jag och Ella oss ut pa aventyr. Vi hoppade pa bussen dar vi bor och akte mot Shorditch (London), skont att ta bussen hela vagen dit tankte jag. Men ack sa fel jag hade. Vi bor soder om Shorditch och bussen borjade med att kora soderut, ganska lange, for att sedan sega sig norrut. Dessutom bestamde sig chaufforen for att andra slutstationen sa vi var tvugna att hoppa av innan vi kom fram. Vi borjade ga istallet men efter en stund insag jag att det fortfarande var for langt kvar sa vi hoppade pa nasta buss som tyvarr inte heller tog oss anda fram till malet. Naja, efter nastan tva timmar kom vi fram till butiken som vi (las jag) ville besoka, namligen Caravan Style. Det ar en fantastisk butik som saljer ljuvliga inrednings detaljer men aven gamla mobler. Malet med besoket var att kolla in Jielde's (nedre bilden) taklampor. Jag ar valdigt sugen pa en av deras fargglada lampor, men val dar kunde jag inte bestamma mig for vilken farg vi skulle valja. Eftersom huset absolut inte ar fardigmoblerat sa skulle en lampa i farg kanske bestamma for mycket for resten av inredningen. Det kandes lite for jobbigt att fatta det beslutet redan sa mitt beslut blev istallet att satsa pa den graa lampan fran Trainspotters (oversta bilden) som jag ocksa gatt och funderat lange pa. Nu ar den bestalld och pa vag hem till Sverige! Den har suttit i en av Rovers fabriker i Longbridge. Jag ar nojd. Det kanns skont att ateranvanda lite!  

2 kommentarer:

ColonialEast sa...

Superfina lampor :) !!!!

Anonym sa...

Så cool! Tror inte att du kommer att ångra detta köp! Sedan kan du ju alltid komplettera med flera i andra färger. Lampor behöver man ju på flera ställen...
Ha det bra!
//Charlotta.