fredag 16 januari 2009

Helgfoder som veckofoder


Lisa gav mig detta recept för ett par år sedan. Jag brukar koka dubbel sats och har i en stor skål i kylen. Sedan värmer vi en lite skål till frukost varje morgon, den räcker en hel vecka. Man blir mätt och glad i magen, munter hela dagen eller i alla fall fram till lunch. Det ska tydligen vara otroligt mycket nyttigare än förbehandlade gryn och flingor som man annars kokar gröt på. Jag tycker i alla fall den är godare och känns lite lyxigare än vanlig havregrynsgröt som annars vankas här hemma vid 7 rycket.

2 kommentarer:

Erika sa...

Ja det var en något annorlunda gröt. Kanel, vanilj o smör, förstår att du tycker den känns lite lyckligare.

Havregrynsgröt brukar jag ät till vardags, mättar lagom länge.

Anonym sa...

Jag tycker att det röda råriset har för jordig smak för detta recept. Men jag gillar det till annat ...