måndag 5 januari 2009

Visst är det snyggt med rutigt




Leena i Tosteberga funderar på mörk fog till sitt kakel. Av misstag råkade vi göra en mörkgrå fog när vi renoverade köket och satte en mosaikvägg för, hmmm det måste vara 10 år sedan... Jag grät när jag kom hem och såg fogen eftersom jag hade den bild av mosaiken vi sett i butiken i huvudet. Men, men det skulle kosta på tok för mycket att göra om det hela och när vi väl vant oss tyckte vi det blev fräckt och vi har fått många uppskattande kommentarer genom åren. Här kommer några bilder (köksväggen verkar tydligen mest komma med på bild vid festliga tillfällen).

3 kommentarer:

Vimsingen sa...

Jag gillar det också! Mosaiken påminner om badrumet i funkisvillan jag visade i går. Av någon anledning la jag inte ut den bilden igår. Men nu måste jag ju lägga ut den.
/Vimsingen

Nettan sa...

Tyckte det var riktigt snyggt!! Så läckert med en så stor vägg täckt med mosaik å öppna hyllr! Fiint!
Kram Nettan

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Ha! Jag visste väl att det är skitsnyggt med mörk fog!
Tack Malin, nu är jag ännu mer övertygad:-)
Dessutom måste jag tillägga att det är riktigt snyggt med grönt, även om det är tio år sedan ni valde kulören på mosaiken. Grönt är skönt.