tisdag 23 december 2008

Julmarknad i Stora sjövillan




I går hann vi smita förbi Stora sjövillan på julmarknad. Detta årliga besök är laddat med en hel del nostalgi, här lekte jag som barn. Lennart och min pappa har "lekt" sedan de var fyra år och sedan bodde vi grannar till jag var 14 och vi flyttade till andra sidan 12:an (dvs 300 meter till engelska radhusen...). Nu har jag ju lyckats (på 40 år!) att ta mig ytterligare 5 km därifrån så visst blir man nostaligisk av att uppleva sina barndosm kvareter. Hursom, jag hoppas ju pryda vårt sommarhus med Susannes textilier och under julmarknade fyndade jag 12 underbara tygservetter (20 spänn stycket) till juldukningen. Samma fina mönster som ovan men i rött, hälften med vit ruta och andra hälften med svart. Dessutom gjorde vi en sväng in Lennarts ateljé och nu är vi så sugna på ovanstående bäckmynning (som finns på Strimpans Kymmendö). är ni i närheten rekommenderar jag varmt ett besök nästa år.

Inga kommentarer: