söndag 7 december 2008

Kylskåp



Jag har länge varit sugen på de fina kylskåpen från Smeg och i dag såg jag en annons på Blocket där de sålde ut ett rött med både kyl och frys från ett visningskök. Egentligen borde man ju slå till men vi är inte alls färdiga med planeringen av köket (läs har helt olika uppfattning om). Magnus vill att vi ska köpa skåp från IKEA medan jag vill att vi bygger en enkel lösning med öppna bänkar med tyg framför, egenhändigt gjuten betong bänk, fristående kyl/frys och många öppna hyllor. Det ena kommer nog inte bli dyrare än det andra men vi är som sagt oense. I veckan kom dock ett litet genombrott då Magnus var på konferens på Hufvudsta gård som tydligen var fantastiskt inrett. När han såg deras kök (där de tydligen hade mat och fika uppdukat) trodde han sig förstå vad jag menade. Tyvärr fanns inga bilder på deras webb men vi får väl åka dit och sätta oss och grunna på saken i champagnebaren (bilden ovan).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon Helena!

Visst är SMEG-kylskåpen helt underbara? Men jag tror att ni gör rätt att vänta innan ni gjort en ritning så att ni slipper anpassa köket till kylen....
Vi valde till slut kyl och frys med vatten- och isfunktion i dörren. Inte dumt med iskallt kolsyrat vatten direkt i glaset till vardagsmiddagen och lite krossad is i fredagsdrinken, eller hur?

Kram //Charlotta.

Vimsingen sa...

Hm skrev ett långt inlägg om kylskåp men det verkar inte ha sparats.
Jo, vitvaror och sommarstugor. Vi har en sommarstuga och jag vet inte hur det kommer att vara hos er, men hos oss är det så att när vi flyttar ut på hösten flyttar mössen in. Även möss har behov som de gör på spis kyl mm (=det blir blött) Vad händer då.jo det rostar. Vi har nu kämpat med fällor, gift och i är har vi lagt till "ljudfällor" som ska avge ljud som mössen inte gillar. Tyvärr betyder det att vi måste ha elen påslagen i två utag hela vintern. Kan rapportera till våren om det funkar.
PS. Om vi vinner kriget mot mössen vill jag ha ett rosa SMEG kylskåp i sommarstugan. DS