fredag 21 november 2008

Antligen hemma
































































Antligen hemma igen efter tva veckor i Houston, Texas! Det var minst sagt harligt att hamta Ella pa dagis och Hugo pa skolan idag efter att ha varit ivag med jobbet sa lange. Visst var det skont att vara for sig sjalv ett tag och jattekul att jobba pa kontoret dar (oversta bilden), men oj sa skont att komma hem!
Jag passade pa att besoka NASAs Johnson Space Center utanfor Houston (mycket intressant och absolut vart besoket) och kolla lokala basketlaget Rockets vinna mot New Orleans Hornets (91 - 82).
Efter mycket letande hittade jag till slut en Texan Star som ska hanga pa vaggen i huset nar det blir fardigt. Jag blev sa glad nar jag till slut hittade den i en rolig affar i The Hights, ett omrade med manga antikaffarer och andra roliga butiker med diverse gammalt "skrot". En av mina snalla kollegor tog med mig till den roliga affaren dar jag hittade min stjarna, den heter Wabash Antiques and Feed Store och saljer precis som namnet antyder bade antikviteter och djurfoder men aven diverse smadjur som katter, kycklingar, papegojor och hundar!! Och sa salde dom ju plantor till tradgarden ocksa! Val vard ett besok om man ar i krokarna.
Hittade en ny butik med en massa fina inredningsdetaljer och massor med fina tvalar/kramer och annat kul, kolla in Kuhl Lindscomb.
Jag ska uppdatera med fler bilder fran bygget (som gar framat) under helgen.

1 kommentar:

Vimsingen sa...

Har aldrig varit i Texas men det låter spännande. Men jag håller med dig hemma är alltid bäst!
/Vimsingen