fredag 7 november 2008

Uppdatering fran bygget - Nastan fardigt!



























































Jag kande mig precis som Malin valdigt trott sa har pa fredag kvall, men sa fick vi mail fran svarmors svager (!) med bilder fran vart hus och da blev jag sa klart plotsligt valdigt pigg! Det ser sa fint ut. Takpannorna ar pa taket, aven om det inte ar fardiglagt kan vi se hur det kommer bli. Jag kanner mig helnojd med fargkombinationen, det som vi diskuterat sa mycket.
Dar inne ar panelen pa vaggarna i storstugan nastan uppe helt och hallet, och den i taket ocksa. Var byggare overtalade mig att vi skulle ha staende panel i taket, och det ser mycket bra ut. Inte helt latt att se pa bilerna (sista bilden) men jag litar pa honom. All panel ska malas vit sen.
Sovlangan ligger lite efter som ni kan se pa bild 4, dar ser det kanske mest ut som total kaos! Men jag kan i alla fall forestalla mig rummen nu nar reglarna till vaggarna ar uppe. Ska bli kul nar det kommer mer bilder fran den delen av huset om ett tag, kanske fran var byggare?
Nu ar det dags for mig att laga mat, Henrik ar pa vag hem fran jobbet. Klockan halv nio en fredag kvall, det borde vara forbjudet. Sen ska jag lagga mig pa soffan!
Tusen tack for bilderna!

For my english speaking friends - Today's pictures from the house back home. This is the latest photos from our building site, as you can see we've come quite far in the process. They are now working on tiling the roof, putting wooden panels on the walls and ceilings inside in the living quarters. In the sleeping quarters it's still a bit of chaos, but we can see where the walls are going to be, and it's all according to plan. Can't wait to go back again soon!

1 kommentar:

Malin Winbladh sa...

Super, nu börjar man verkligen se hela huset! Längtar till nästa sommar här i novembermörkret!
Kram
/Malin