onsdag 5 november 2008

Tema USA - Williams-Sonoma








































































Min man blev lite ledsen nar han laste gardagens inlagg och sa klart kommer jag sakna honom jattemycket nar jag ska vara borta sa lange!
Dagens bilder kommer fran Williams-Sonoma som har allt man kan tankas behova i koket (forutom osthyvel kanske!). For ett par ar sedan fick jag den fina citrongula pressen av min svarmor och det ar verkligen varldens basta citruspress. Det tycker alla som testat den.
Jag ar faktiskt sugen pa en pizzabagar-sten! Laste om det for ett tag sen och det later som att det funkar, att varma upp stenen i ugnen och sen baka pizzan pa den varma stenen. Borde i alla fall bli mer som stenugns bakad pizza. Kanske ska onska mig en i julklapp?
Gillar polenta grytan ocksa, jag lyckas aldrig med polenta men det kanske beror pa grytan. Visst ar det bra att ha nat att skylla pa. Borde i och for sig fraga Malin forst hur man lagar polenta.
For den fafange, ett jarn med ens initialer att marka steken med!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Citruspressen ser ju väldigt praktisk ut. Finns de att köpa i Sverige? Sedan gillar jag även den där brännjärnet också. En perfekt personlig present till en man (absolut en manlig pryl) som har allt. En riktig macho-grej till sommarens grillfester!
Ha det bra!
//Charlotta.

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, jag skulle också vilja ha en sådan sten att göra pizza på. har varit på väg ett antal gånger att klicka hem, men det har inte blivit av. Något att taitu med kanske.*ler*
Det var fina bilder.
Kram Lallis

Malin Winbladh sa...

Just polenta är inte min grej, jag är helt enkelt inte så förtjust i det. Jag tycker det påminner om stabbig mannagrynsgröt!
/Malin

Helena sa...

Ha ha, sa synd! Jag som tycker sa mycket om mannagrynsgrot. Jag brukade fa det hos min mormor, med russin i. Den var jattegod. Men det kan latt bli stabbigt, precis som min polenta!
//Helena

Helena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.