lördag 22 november 2008

Rättvist byte?


Magnus är på fotbollstränarutbildning så jag får ta veckostädning, tvätt, handling samt laga middag till kvällens gäster. Jag upptäckte just att det är stopp i badrumsfatet, misstänker en gegga av lika delar hår och babybajs. Jag spara den till han kommer hem! Vi ska koka musslor efter mitt favoritrecept och servera med pommes-frites, belgiskt öl, franska ostar och hembakat bröd. I fiskaffären fick jag tipset att ta ut musslorna och lägga dem i en bunke direkt när jag kommer hem så håller de sig fräscha längre (jag köpte dem i går). Hoppas ni får en trevlig lördagkväll!

3 kommentarer:

Vimsingen sa...

Vad duktigt du år på att laga mat. Alla recept verkar så finurliga och genomtänkta.
Stopp i avloppet är inget kul och naturligtvis kan du inte riskera att få med dig bakterier ut i köket. Matlagning och avloppsrensing hör definitivt inte ihop!
Hoppas kvällen blev lyckad.
/Vimsingen

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Gegga av lika delar hår och bebisbajs..och sen kokta musslor på raden efter...
Man får inte vara kvackelmagad här inte, om man ska bli sugen på musslor. Och det är inte jag så ikväll blir det musslor. Utan pasta:-)

Ha en skön lördag!

Anonym sa...

Kvackelmagad var ett bra ord!
jag ska vara hemma ensam med ungarna medan min man är på bröllop. Nu funderar jag över det strategiska iatt bjuda honom på två ostron innan han gick