lördag 22 november 2008

Pajform











Jag bakade en smarrig jordnötspaj till mina arbetskamrater på min födelsedag och nu har vi flyttat till nya lokaler men pajformen blev kvar. Eftersom paj är en av mina favortefterrätter och dessutom kul att baka (variationerna är oändliga) måste jag köpa en ny. Nu ett litet stickspår, gillar ni som jag att baka paj? Här är den ultimata bibeln! och här hennes plats på webben. Jag är lite sugen på en fluted pie tart (vad det nu blir på svenska) eftersom de är snygga. Oj, vad många fina jag hittade! Nu kan jag inte välja. Nästa stickspår, under mitt surfande hittade jag denna butik i Florida. Så långt från det sparsmakade man kan komma, jag kommer drömma mardrömmar i natt om att äntra denna med min tvååring (som just hällt ut en skål pop-corn i källaren), men rätt häftig. Här kommer länkar till mina fynd:
Det luta nog åt Polish pottery.

Inga kommentarer: