måndag 15 september 2008

Kok - oj sa kul...















...men ack sa jobbigt! Det ar latt att veta hur man vill att koket ska se ut men sa svart att hitta ratt i koks-djungeln. Jag ar ute efter stilen pa den forsta bilden, som ar fran Kvanum, men det gar ju att fa liknande kok fran manga andra leverantorer eller snickerier. Nar vi renoverade koket i vart hem i London kopte vi fardigsnickrade men omalade skap som vara byggare sedan handmalade och det blev precis som vi onskade. Eftersom det ar ett sommarhus vi bygger blir det tyvarr inget kok fran Kvanum, sa nu har jag planerat ett alternativ. Tillsammans med en fantastisk saljare pa IKEA i Almhult fixade jag hela inkopslistan pa en timme! Fast efter narmare eftertanke byter vi nog ut spis, flakt (garna en fran Ilve som pa bild 4) och kylskap. Sen maste jag be var snalla byggare att fixa fina oppna hyllor (a la bild 3). Och slutligen maste ju malaren handmala IKEA-luckorna (Tidaholm som pa bild 5) i nagon fin farg som jag inte valt an. Sa blir det sakert valdigt fint till slut! (Bild 2 fran www.harveyjones.com)



Inga kommentarer: