onsdag 17 september 2008

Vi har blivit utmanade

av Pellan på http://adriansbacke.blogspot.com/ och
av Vimsingen http://www.vimsingen.blogspot.com/

Vilken mat äter du ofta? Fick jag bara välja en maträtt att äta resten av livet skulle jag välja spagetti och köttfärssås. massor av goda recept finns på syrrans blogg
Helena - Pasta/sushi/stek & potatis/mozarella & tomat och bra mat fran www.miniklubben.se, startad av min kompis Anna.

När du är på kalas är du den personen sitter eller hjälper du till? Jag hjälper till eller tar över...
Helena - bade och. Hjalper garna till men njuter av att bli bjuden pa mat.

Var sitter du helst och bloggar? Vid datorn iköket med familjen över axeln
Helena - Alltid pa Macen i vardagsrummet.

Köper du ofta trisslotter? Nej, inget spel och dobbel för mig
Helena - ja flera stycken varje gang jag ar hemma i Sverige. Eftersom jag borjat kan jag inte sluta, da kanske jag vunnit just den gangen jag inte kopte!!!

Vilken stad eller vilket land har varit ditt bästa semesterminne ? Italien, här har vi varit flera sommrar hela familjen. Men det kommer dröja till nästa gång eftersom alla pengar (och all tid) läggs på sommarhuset;-)
Helena - Kapstaden dar vi forlovade oss, och hela Sydafrika for det ar sa vackert och vi akte pa Safari.

Vilken kanal tittar du mest på? SvT 1, jag gillar inte reklamavbrotten.
Helena - BBC 1 & 2 och Channel 4.

Klädbutik? Indiska, men inte här lägger jag tid och pengar nuförtiden
Helena - Jigsaw (www.jigsaw-online.com).

Inredningsbutik? IKEA och Zimmerdahl lyckas allt som oftast övertyga oss om ett nytt inköp
Helena - IKEA, Pottery Barn & Designers Guild (se lankar pa bloggen).

Godis? Glass och Choklad, gärna båda
Helena - har ett extremt behov av salt lakrits, jobbigt nar man bor i London. Maste alltid be alla som halsar pa att ta med massor.

Stad? Stockholm och London

Dryck? Vitt vin, det kommer tydligen med åldern förut var det rött.
Helena - fortfarande rott ;-) , kaffe & gront te.

Tv-serie? Poirot men nu ska vi se "Tell me you love me"
Helena - Desperate Housewives.

Träning? Cyklar till jobbet, friskis, skidåkning
Helena - springer runt parken dar vi bor och ett par lopp da och da.

Bakverk? Surdegsbröd med honung och fänkål (recept kommer snart)
Helena - alskar mandelskorpor att doppa i kaffet.

Kaffe? med mjölk kl 10.00.
Helena - svart hemma och latte ute.

Inga kommentarer: