tisdag 7 oktober 2008

Drömkök





Köksskåp är inte riktigt min grej. Jag tycker nästan alla är fula och jag gillar stora fyrkantiga skåp som tar upp rummet. Ofta tycker jag att man blir helt fokuserad på just vilka skåp man ska ha i köket och inte hur det ska utformas som en helhet. De flesta kökstillverkare ritar ju dessutom köket så vänligt åt dig, och naturligtvis proppar de ofta in så mycket skåp de bara går. Hemma behöver vi snart byta ut skåpen, resten är helt ok och där funderar jag på att kontakta Apparat som gör jätte fina kök i funkisstil. Men till huset vi bygger har inte ens bestämt stil (bara golv;-). Först var jag inne på Rönnerholms för jag tycker det är så snyggt med att råsponten "täcker" luckorna. Men eftersom vi ska ha spont på väggarna blir det nog lite för mycket av det goda. Köken ovan tycker jag är fina alla fyra. Bilderna hittade jag på Domino magazine.

Inga kommentarer: