fredag 3 oktober 2008

Kamin























Allra helst skulle jag vilja ha en murad oppen spis, men nu har vi bestamt oss for en gjutjarnskamin som den har fran Jotul. Just den har modellen heter F373, och den har en extra vridplatta som gor att kaminen kan snurra 360 grader. Det verkar ju jattesmart! Eftersom var kamin ska sta mitt i storstugan och vi vill kunna se den fran bade matplatsen och soffan ska vi absolut ha en vridplatta. 
Hoppas det blir mycket sno nasta vinter, jag langtar efter att fa kura upp i soffan framfor kaminen och lasa en bra bok! Just nu laser jag "Skumtimmen" av Johan Theorin som ar valdigt bra och jag rekommenderar den varmt! Har hort att han skrivit fler bocker sa dom maste jag ocksa lasa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Helena! Så himla kul att följa med på hur ert sommarhus blir till! Vi köpte en kamin i måndags och nu väntar vi bara på glasplattan som den ska stå på innan den kan installeras. Gissa om det blir många böcker i soffan i vinter! Kram Anna