söndag 19 oktober 2008

Favoritformgivare - del 4


Tillbaka till Sverige efter vår lilla danska utflykt. Har man inte en Bruno Mathson möbel i hemmet så har men den helt säkert på jobbet. Trots att man ser dem överallt så tröttanr jag inte på den luftiga och funktionella designen. När vi först köpte vårt hus tipsade vår gode vän Fredrik Zimmerdahl om att en superellips var precis vad vi skulle satsa på. Aldrig i livet sa jag den finns ju i varenda lärarrum, jag vill väl inte ha samma möbler hemma som på jobbet. Men efter lite funderande åkte vi i väg och köpte oss en begagnad (på den tiden var det radannonser i DN och de var hyffsat billiga) och det har vi aldrig ångrat. Man sitter lika trevligt 2 som 14 runt bordet och det är i princip omöjligt för små rara barn att göra märken i bordsskivan, den klara både färgpennot, karamellfärg och rispande gafflar, det enda mårke som finns i bordet är när sonen la ner ett ännu inte slocknat tomtebloss för ett par år sedan. Vi äger även en Pernilla stol, köpt begagnad, som jag fick av min sambo då jag väntade vår dotter för at sitta och vila i. Nu vilade jag inte så mycket som jag borde den graviditeten och dessutom kändes det som jag fick hela magen över mig när jag satt i den, men fin är den.

Inga kommentarer: