måndag 27 oktober 2008

Favoritformgivare - del 6



Men nu bär det av över pölen och till paret Eames. På deras röda stolar med eiffeltornsben gjorde jag av med en hel årsbonus under den glada IT-yran (dvs en hel del;-) men så har jag också urtjusiga skal i glasgiber istället för de nytillverkade i plast. Jag har hört att de börjat nytillverkas enligt någon ny metod även i glasfiber men har ej sett var (den gamla metioden var visst varken hälsosam eller miljövänligt). Hängare har jag gått och varit lite småsugen på ganska länge, vi får väl se, men jag tror det blir mer trä än plast i sommarhuset. Interiörbilden är från paret Eames hus och den hittade jag på en Eichler networks som presenterar en hel del andra läckra skapelser i stål.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen nu får söta syster sluta särskriva favoritformgivare. Annars kommer sär skrivar demonen upp från av grunds djupet och tar er.

Malin Winbladh sa...

OK, men det är ene genhet jag har så jag ger inga garantier för framtiden...