lördag 11 oktober 2008

Snygga stolar & lite uppdatering fran bygget



















Tycker dom har fatoljerna ar saaa snygga (bild fran Skona Hems hemsida)! Gamla men lagom slitna och udda men anda lika. Istallet for en gammal Chesterfield soffa kanske jag ska satsa pa en mysig IKEA soffa och tva fatoljer som dessa? Det borde inte vara sa svart att hitta. Problemet med att bygga ett hus hemma i Sverige ar att vi inte har nagot stalle att samla pa oss mobler om vi skulle hitta nagot att kopa nu. Vi har redan diverse arvda mobler hemma hos vara foraldrar och kan nog inte stalla mer hos dom. Vi far val vanta med att borja kopa mobler tills huset ar nagorlunda fardigt.
Ni kanske undrar hur det gar med bygget, och det gor vi ocksa! Tyvarr har vi inte fatt nagra nya bilder pa ett tag, men det sags att det gar framat. Dom har lagt plankor pa utsidan av taket och borjat arbeta med insidan av taket ocksa. Och sa tror jag att vart tra-dack ar paborjat. Men efter nasta helg lovar jag lagga in manga nya bilder och uppdatera om bygget, jag aker namligen hem till Sverige pa Torsdag for en tjej-helg i Varmlands skogar och passar pa att aka till bygget pa vagen. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi skall till Stockholm 6-9 november, och då skall vi försöka göra ett studiebesök på plats. Skall bli spännande!
Svärfar och svärmor

Anonym sa...

Åh, jag har ju sådana skinnfåtöljer men i oxblod! Jag kunde dessvärre inte ha kvar dem när jag började plugga och fick flytta till en studentlägenhet. Jag undrar om jag har kvar dem... Det var verkligen en inspirerande bild. :)